Wednesday, May 18, 2016

Filled Under:

Suami sangka isteri hamil sebab k0ndom bocor tapi rupa-rupanya isteri hamil sebab ini...Astagfirullah!


Suami sangka isteri hamil sebab kondom bocor ketika bersetubuh tapi rupa-rupanya isteri hamil sebab….Astagfirullah Hal-azim! Meremang bulu roma kami baca.

Kondom adalah salah satu alat untuk pencegah kehamilan yang sering dipakai pasangan suami isteri.Akan tetapi jangan langsung menyalahkan kondom yang digunakan apabila kehamilan tetap terjadi.

Berlaku sebuah kes yang agak mengejutkan di mana seorang suami kecewa atas perlakuan isterinya yang disangka hamil karena kondom yang dipakainya bocor, rupa-rupanya kehamilan itu adalah hasil dari pada hubungan gelap isterinya dengan lelaki lain yang dikenalinya di laman media sosial sejak dua tahun lalu.

Arman pekerja pemandu taxi 30 tahun yang kahwin dengan isterinya fatimah (bukan nama sebenar) 22 tahun atas perjodohan orang tua.

Sebelumnya arman mengatakan bahwa dia belum siap menjadi seorang ayah karena memantap dulu perekonomian keluarga mereka,sebab itu dia selalu menggunkan kondom sebagai pencegah kehamilan.


“Setiap kali saya berhubungan intim dengan isteri saya selalu menggunakan kondom untuk mencegah kehamilan.awalnya saya percaya bahwa kondom yang saya pakai itu ada yang bocor sehingga mengakibatkan isteri saya hamil,isteri saya pun tidak menolak kemungkinan itu”

“Akan tetapi apa yang memeranjatkan saya adalah apabila saya membuat test DNA pada bayi itu selepas 4 bulan, ia tidak sama dengan saya, saya membuat perkara itu atas naluri batin yang cukup kuat”katanya.

Arman menceritakan sejak perkahwinannya dengan isterinya awalnya bahagian ,namun sejak dua tahun lalu hubungan mereka agak dingin,ia juga mengetahui bahwa isterinya mempunyai rekan lelaki yang dikenalinya di laman media sosial facebook.

“Saya pikir mereka hanya sebatas rekan facebook saja selama ini,saya juga tidak mengenali lelaki itu kata arman dengan nada sayu dalam panggilan telepon ketika dihubungi.
Arman yang membuat report di balai polis pada 17.04.2016 lalu atas kehilangan isterinya dipercayai lari bersama kekasihnya itu selepas 4 bulan melahirkan bayi tersebut.

Apa yang menyedihkan arman adalah sepujuk surat yang ditinggalkan isterinya yang mengatakan bahwa dia lari bersama kekasihnya ,dan anak yang baru berusia 4 bulan tersebut adalah hasil dari pada hubungan mereka bukan dengan arman.

“Sehari sebelum isteri saya lari kami sempat berperang mulut atas hasil ujin DNA tersebut,saya juga sempat melontarkan kata kata kesat padanya,laki mana yang tidak marah kalau isterinya curang dengan lelaki lain,bahkah sampai mereka terlahirnya anak dari hubungan haram mereka itu”ujarnya.

Apabila arman ditanya tentang rasa kecewanya beliau mengaku bahwa dia sebenarnya tidak kecewa isteri yang selama ini dipercayainya meninggalkannya,Dia lebih berzukur karena temberang isterinya akhirnya terbongkar.namun ia mengaku kecewa dengan sikap isterinya yang sanggup meninggalkan bayi yang masih berusia 4 bulan itu.

“Bagi saya tidak ada alasan untuk saya membuang bayi ini,dia tidak bersalah dalam hal ini saya akan menjaga dan menganggap ia sebagai anak kandung saya sendiri.tutup arman” ketika dihubungi eberita.

Nota: cerita ini diceritakan oleh arman di laman media sosial facebook sejak semalam namun di delete beliau oleh sebab sebab tertentu.kisah ini di siarkan semula oleh eberita.org atas keizinan beliau dengan beberapa syarat seperti nama asli isteri dan tempat di rahasiakan,katanya beliau sudi berkongsi cerita sebagai pengajaran kepada suami suami lain agar lebih berhati hati dalam berumah tangga.

Sumber: eberita





1 comments: