Tuesday, May 17, 2016

Filled Under:

VIRALKAN !!! ‘RM1,500.00 Untuk Sesiapa Yang Boleh Heret Babi Ini Kepada Saya’

Trend membeli-belah semakin menjadi pilihan pengguna sejak kebelakangan ini. Selain daripada memudahkan pembeli, pembelian di atas talian menjimatkan belanja kerana kebanyakkan barang-barang yang dijual di atas talian adalah lebih murah berbanding dengan apa yang dijual di kedai-kedai fizikal.
Namun, bukan kesemua perkara tentang pembelian di atas talian ini indah-indah belaka kerana pembelian online ini mempunyai risiko yang lebih besar jika dibandingkan dengan pembelian yang dibuat secara konvensional.
Statistik menunjukkan bahawa ramai pembeli di atas talian lebih mudah untuk menjadi mangsa-mangsa scammer yang bertindak mengelirukan mangsa bagi mendapatkan wang secara mudah.
Menerusi perkongsian di laman media sosial Facebook, seorang pengguna telah tampil membuat aduan telah menjadi mangsa penipuan oleh scammer yang terkenal di internet.
Sudah Berapa Ramai Yang Telah Menjadi Mangsa Budak Hitam Ini?2-2
Scammer yang dikenali sebagai Enoch Sathes Kumar a/l E Sivakumar atau Muhammad Taufiq Khaalish ini dikehendaki kerana telah menipu ramai mangsa yang rata-ratanya terjebak kerana mahu membeli barangan yang dijual murah oleh scammer ini di atas talian.
Berdasarkan apa yang diberitahu oleh mangsa, scammer ini memperdayakan mangsa-mangsanya dengan iklan-iklan palsu yang diletakkan di laman Mudah.my.
Walaupun ratusan laporan polis telah dibuat kepada pihak polis sejak dari dua tahun lepas, scammer ini dilaporkan masih bergerak bebas mencari mangsa baru di internet.
Sudah Berapa Ramai Yang Telah Menjadi Mangsa Budak Hitam Ini?3-2
Maklumat scammer seperti di bawah:
Nama scammer : Enoch Sathes Kumar a/l E. Sivakumar
No K/P : 891227-01-5103
No HP: 016-7683683 & 018-7657388
No Akaun Bank : 7040-6792-60 / CIMB (sumber lain)
Nama Bapa : E. Sivakumar (seorang guru)
Nama Ibu : Bhavani Devi
Alamat Rumah : No 12 A, Jalan Azam 13, Taman Sri Lambak, 86000 Kluang, Johor.
Berikutan tiada sebarang apa-apa tindakan daripada pihak penguasa, seorang mangsa yang kecewa telah menawarkan ganjaran kepada sesiapa yang berjaya memberkas scammer ini dengan memuatnaik sebuah status di laman Facebook:
Sudah Berapa Ramai Yang Telah Menjadi Mangsa Budak Hitam Ini?-2
Salam sejahtera semua.
Saya dah beberapa kali cuba post dekat beberapa group yang lain, tapi tak di approve.
Harapnya dekat sini admin approve, untuk kesejahteraan kita semua.
Menjelang ramadhan ini, genap setahun selepas kejadian saya kena scam dengan babi ini (rujuk gambar). Banyak yang saya rugi.
Ramai juga mangsa beliau yang telah PM saya tanya apa nak buat dan sebagainya. Tapi saya tak dapat membantu. Report Polis pun, saya kena maki balik jadi saya biarkan saja mereka meneruskan tugas sebagai Tuan Besar.
Setelah saya kira, dalam tempoh sebulan babi ini scam orang sekurang kurangnya RM40,000.
Pendek cerita, berhati-hati semasa deal walau dimana anda berada.
Saya tak banyak duit, tapi saya dengan ini menawarkan RM 1,500.00 untuk sesiapa yang boleh heret babi ini kepada saya.
Dah naik fed up, ramai sangat yang PM minta tolong.
Maaflah kalau offer tak menarik, tapi itu sahaja yang saya mampu.
Terima kasih.
PS: kalau bawa dalam keadaan sihat tak ada cacat cela, boleh nego duit upah. Ini offer serious dan saya tak main main. CASH ON DELIVERY.




2 comments:

  1. Sy pernah tido ngan dye tanpa tahu dye nie dikehendaki..dye memberitahu dye seorg doctor..now i know thats all lies.. skang nie dye tgh mengugut sy utk menyebarkan gmbar sy yg berbentuk 18x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai, saya pun baru mengalami benda yg sama dgn awak.

      Delete